اعدام شیخ نمر بساط آل سعود را برمی چیند
کد خبر: 3304019
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
امام جمعه رشت:

اعدام شیخ نمر بساط آل سعود را برمی چیند

گروه سیاسی: امام جمعه رشت با بیان اینکه آیت الله شیخ نمر بخاطر بیان حق، طرفداری از عدالت و مبارزه با ظلم گرفتار زندان آل سعود شده است، خاطرنشان کرد: عربستان بداند اگر بخواهد امثال شیخ نمر را اعدام کند، بساط حکومتش برچیده می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 25 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه خداوند در وجود همه موجودات استعدادهایی قرار داده است، اظهار کرد: این استعدادها با هدایت و تعلیم به کمال می رسند. خداوند برای رسیدن به کمال راه هایی را تعیین کرده است و اگر کسی در غیر این راه ها حرکت کند از رسیدن به کمال محروم می شود.

وی با اشاره به قانون طبیعی در وجود نباتات، افزود: موجودات نباتی براساس این قانون طبیعی ناگزیر به سوی کمال مطلق حرکت می کنند و تکلف در کار نباتات نیست؛ حیوانات نیز به وسیله الهامات غریزی راه کمال خود را پیدا می کنند، اما انسان برای رسیدن به کمال سه راه دارد؛ راه عقل که حجت پنهان و هدایتگر انسان است، راه پیامبران و راه امامان که حجت ظاهری هستند. انسان به وسیله  این سه راه به کمال می رسد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه عقل به تنهایی توانایی هدایت انسان در تمامی شئون زندگی اجتماعی و اخلاقی را ندارد، تصریح کرد: عقل انسان بر اثر تعلیم و تربیت شکل می گیرد و گاهی خوب را به جای بد و بد را به جای خوب می بیند. خداوند متعال پیامبران و امامان را فرستاد تا اشتباهات عقول را اصلاح کند. امروز کشورهای عربی به اتکای آمریکا و اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را تروریست و عامل ناآرامی در منطقه می دانند و با این اعتقاد، زیربناهای کشوری مانند یمن که هم سو با ایران است را نابود می کنند و زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون می کشانند.

آیت الله قربانی با اشاره به سکوت کشورهای مدافع حقوق بشر در برابر کشتار مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه، یمن و...، گفت: این جریان نشان دهنده این است که عقل بدون هدایت حجت الهی نمی تواند هدایتگر جامعه باشد؛ لذا انبیاء آمدند تا مردم را به فطرت دعوت کنند. با موشک و بمب نمی شود افکار مردم را تغییر داد، بلکه باید با منطق افکار را اصلاح کرد. روزی دنیا به اصل خود باز می گردد و ستمگران و مستکبران تاریخ را به نابودی می کشاند.

وی با بیان اینکه بشر روی زمین حتی یک روز هم بدون پیامبر نبوده است، ادامه داد: پیامبران یکی پس از دیگری آمدند تا جایگاه واقعی انسان را یادآور شوند و پیمان فطرت را از مردم طلب کنند. پیمان فطرت در ساختار روحی و جسمی انسان نهادینه شده و انسان این فطرت را به فراموشی سپرده است. اگر این پیمان در وجود انسان قرار نگرفته بود، قطعا پیاده کردن حدود الهی و دستورات دینی دشوار می شد. اگر رسانه های استکباری به تبلیغات خود علیه دین پایان دهند، همه مردم اسلام را می پذیرند، چون دین اسلام با زیربنای فکری بشر سازگار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان روز مبعث پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) را روز بزرگی خواند و متذکر شد: حداوند بر ما منت نهاده و این نعمت بزرگ را به انسان ها ارزانی داشته است. در روزگاری که کشورهای عربی با دشمنان اسلام هم پیمان می شود و با مسلمانان به جنگ و ستیز برمی خیزند، بیش از پیش به هدایت های قرآن و سیره رسول الله(ص) نیازمندیم تا خداوند شر این ستمگران و جانیان را از سر دنیای اسلام بردارد.

امام جمعه رشت شهادت مظلومانه امام موسی بن جعفر(ع) را تسلیت گفت و اضافه کرد: 3 میلیون نفر زائر از راه های دور و نزدیک برای زیارت امام هفتم(ع) آمدند، اما تروریست ها با بمب گذاری در مسیر زائران 70 نفر را به شهادت رساندند. توجیه گروهک های نامسلمان تروریستی و داعشی از کشتار زائران امام موسی کاظم(ع) که با طاغوت مبارزه می کرد، چیست؟ 

وی با بیان اینکه آیت الله شیخ نمر بخاطر بیان حق، طرفداری از عدالت و مبارزه با ظلم گرفتار زندان آل سعود شده است، خاطرنشان کرد: ولی عهد عربستان از موافقت آمریکا درخصوص اعدام شیخ نمر خبر داد، اما بدنبال تظاهراتی که در دنیای اسلام مبنی بر حمایت از این روحانی بزرگوار شیعه صورت گرفت، آل سعود فعلا از اعدام او صرف نظر کرده است. عربستان بداند اگر بخواهد امثال شیخ نمر را اعدام کند، بساط حکومتش برچیده می شود.

آیت الله قربانی به سفر فواد معصوم، رئیس جمهور عراق به ایران و ملاقات وی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور بعثی عراق به زباله دان تاریخ فرستاده شد و امروز حکومت دینی در این کشور تشکیل شده است. فواد معصوم همه جا اعلام می کند که پشتیبانی ایران کشور عراق را در مبارزه با داعش موفق گرداند. ان شاءالله این بیداری در دنیای اسلام فراگیر شود.

وی به گستاخی سران 1+5 در آستانه رسیدن به توافق جامع هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که مذاکرات زیر شبح تهدید بی معنی است. سردار سلامی به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران این اطمینان را داد که اگر طرف مقابل بخواهد نظرات خود را با فشار بر نتیجه مذاکرات تحمیل کند، میز مذاکره را ترک کنید و نگران تهدیدات نظامی و گزینه های روی میز نباشید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا مزدوران عربی خود را در کمپ دیوید تعلیم داد، متذکر شد: اوباما اسلحه های بدرد نخورشان را به کشورهای عربی می فروشد تا آنها را بر سر مسلمانان بریزند. لعنت خدا بر مزدوران آمریکایی در منطقه باد که چقدر خودشان را در برابر استکبار دلیل و کار اسرائیل را آسان کردند.

نماینده ولی فقیه در پایان به مشکل کم آبی همزمان با فصل کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان ضمن همکاری با مسئولین در رعایت نوبت بندی ها، با صرفه جویی از آب های رهاسازی شده سد سفیدرود برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند تا امسال نیز مانند سال گذشته مشکل کم آبی را پشت سر بگذاریم و محصولات کشاورزی خوبی بدست آوریم.

captcha